lördag 14 mars 2009

Kapitel 1-Nordanvinden gör Entre

Det här är Nordanvinden,den fruktade, isande vinden från de nordliga delarna av jordklotet.
Ett fascinerande himlaspel men isande kall på kinden.Vid sin sida finns alltid den lite högdragne men oerhört respekterade Kungsörnen.Nordanvinden talar genom sin vän för själv brukar han ta i ,alldeles i överkant för mycket,så det ställer till det rejält för människomassorna, som han oftast brukar härska och regera över. Med
väder full av vrede dundrar Nordanvinden skoningslöst fram,utan pardon
och sans.Det är i dessa lägen Kungsörnen drar i tyglarna och försöker mildra dess enorma urladdning genom, ibland sin vassa tunga eller sin diplomatiska talang.Förmågan att vara en skicklig flygare är ju naturligtvis en fördel för att kunna ha en skarp blick över det mesta långt därnere på marken.Tålamodet går nästan över i förföljelse,ialla fall då han är hungrig och på
jaktstigen efter ett skrovmål i havet eller något "snacks",såsom en sork eller mus.

4 kommentarer:

Soldanella sa...

Välkommen nordanvinden!

Mycket vacker bild, örn är en riktig favorit.. Har alltid beundrat den.

/S

Sommarträdgården sa...

Tack så hjärtligt soldanella!
Tog mig friheten att följa din blogg,det stod "följ" så då gjorde jag det..

Olga T sa...

Oj,oj. Bitande kyla och respekt. Låter som om en liten fågel får se upp. :)

Sommarträdgården sa...

Värme kan vara förrädisk.Nja ,en del skonas..eftersom jag ser ner på de flesta pga de högflygande zoner jag befinner mig mest i.